11 czerwca 2022

Rozterki ekonomiczno-duchowo-cielesne kobyły.

 Po  wyskoku dnia wczorajszego, postanowiłam wyrzucić z siebie umysłowe resztki pokarmowe. Rozgrzebując patykiem podstarzałego pawia, znalazłam kupę niestrawionych nici  powodujących rozmaite przywiązania:

- przywiązanie do lekkości bytu związanej z poczuciem bezpieczeństwa , że " czy się stoi czy się leży- dwa patyki się należy" ( 2 tysiaki) - powiedzenie z okresu tzw. komuny

- przywiązanie do dawnych relacji międzyludzkich

- przywiązanie do kiełbasy parówkowej i zwyczajnej

- przywiązanie do ówczesnych cen śledzi i szprotek wędzonych, sałatki pikantnej i paprykarza szczecińskiego oraz nabiału i musztardy stołowej, chleba z cebulą

- przywiązanie do uporządkowanego i spokojnego trybu życia

- i wiele innych....

Od skoku na głęboką wodę prosto w ramiona ekonomii kapitalistycznej i wolności gospodarczej minęło już parę latek. Kraj rodzimy przeszedł sporo przemian.Tymczasem , mam wrażenie że historia zatoczyła koło i za chwilę znajdę się ponownie na takim samym etapie życia co kiedyś, tyle tylko że w ustroju o innej nazwie.  Znów jest to co było:

-inflacja

-podwyżki cen 

Ale dla przeciętnego zjadacza chleba główna różnica pomiędzy obu okresami polega na stopniu zapełnienia półek sklepowych i zmianie podejścia człowieka do człowieka. Niewątpliwie pojawiły się również większe możliwości zdobycia środków do realizacji celów wyekstrahowanych z szarzyzny dnia codziennego.

Ale i tak, biorąc pod uwagę doświadczenia starszych użytkowników gospodarki kapitalistycznej i tzw. demokracji,  pojawia się zalęknione pytanie czy za chwilę :

- trzeba będzie dokonać wyboru między mieszkać a jeść

- żyć czy umrzeć na własnych warunkach


Ps. Ale tak w ogóle, to przepełnia mnie optymizm. Przecież w końcu po wielu trudach znalazłam właściwe dla siebie środowisko. Braci mniejszych. I okazało się, że i tak jeżdżą na mnie jak na łysej kobyle. A wszystko to - to wina.....


6 komentarzy:

  1. Zgadza sie - kobyla = K.O.(Koalicja Obywatelska)byla.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taaa...równanie jak ta lala....
      Ale widzę, że nie jestem odosobniona w swoich rozterkach. To pocieszające...

      Usuń
    2. Pocieszające.... P.O.-cieszające.
      Chyba jesteś zbyt uzależniona od P.O.lityki.

      Usuń
    3. Po-wiem szczerze, że wg. mnie -nie. Poli- tyka mnie nie tyka, ale czasem jakaś sytuacja mnie przerasta i po-rusza.

      Usuń
    4. Jak może nie tykać polityka kogoś kto ma numer PSL?
      Wymawia się PESEL.

      Usuń
    5. Nie wiedziałam, aż do tej pory, że jestem zielona . Zawsze wydawało mi się, że czerwona. Czasem miałam się za niebieskiego ptaka...I nie był to zimorodek :) ( etymologia:
      (1.1) z Biblii: Ewangelia wg św. Mateusza 6, 26 → Spojrzyjcie na ptaki niebieskie, iż nie sieją ani żną, ani zbierają do gumien, a wżdy Ojciec wasz niebieski żywi )

      Usuń