09 czerwca 2021

Od postnego przeglądu do politycznego mocarstwa.

 Przegląd dzisiejszej prasy zaczęłam od cytatów M. Twaina (https://kobietapo30.pl/mark-twain-cytaty-najlepsze-najcelniejsze/), by płynnie przejść do ,,Powrotu syna marnotrawnego...."(https://bezkomentarza.wordpress.com/2021/06/09/powrot-syna-marnotrawnego-czyli-tusk-czlapie-na-szkapie-do-polski/).

I postanowiłam znowu zrobić coś dla siebie, a mianowicie na przekór powiedzeniu, że " Lepiej jest nie odzywać się wcale, niż wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości" M. Twain

Odzywam się. Pisemnie. I ogłaszam wszem i wobec, że osobiście wolę rozwiać wszelkie wątpliwości, co do swojej ignorancji czy powierzchownej wiedzy gdy wypowiadam się w temacie, który nie leży mi na sercu. Przecież nie będę nikomu mydlić oczu, że tak- jeśli nie :) Skutki mogą być opłakane, chociażby z powodu wspomnianych mydlin.

A przecież, gdy głupi przyznaje się do swojej głupoty to jest to odwaga. A że nie jest to nic zdrożnego, a wręcz czasem pożądanego, więc znowu popłynęłam  na nieznane wody polityki. Przecież w wodzie jestem  w swoim żywiole, więc nie dam ciała.

Macham,macham tymi rękami chcąc rozwiać chmury niewiedzy i co zobaczyłam? Zobaczyłam przeszłość rządzących ( obecnej głównej opozycji )przedstawioną oczami obecnej władzy (bo przecież mój wzrok i uwaga były skupione gdzie indziej). 

No i dowiedziałam się, że problemem wiodącym w okresie byłych rządów były mafie vatowskie, których działalność została obecnie ukrócona i dzięki temu wpłynęły do budżetu państwa całkiem spore pieniądze. Ukrócono również częściowo działalność tzw.szarej strefy. 

Więc wróciłam myślami do poprzedniego okresu i to co ja osobiście wtedy odczuwałam na własnej skórze, to była stabilizacja cen na pewnym poziomie.

Obecna władza hojnie korzysta z programów socjalnych wspierających rodzinę i emerytów oraz innych działań mających poprawić dobrobyt, tymczasem rośnie inflacja w dość szybkim tempie. A jak wiadomo, inflacja to zabieranie kasy z portfela obywatela, którego się wcześniej obdarowało, a przy okazji i innym nieobdarowanym ustawowo. 

I tak się zastanawiam , jak tylko laik potrafi się zastanawiać - co lepsze: rządy mafii vatowskich i szarej strefy, czy inflacja i szara strefa w świetle prawa? Odpowiedź nasunęła mi się jedna : trzeba z Polski zrobić mocarstwo !

Tylko mam taką małą wątpliwość- czy to wszystkim wystarczy? I jeżeli już, to który kraj przyjąć za wzór? Bo tu zdania też mogą być podzielone...Podzielone tym bardziej, że niektórzy uważają, że już nim jesteśmy, więc wystarczy to co jest...

A w jaki sposób to zrobić ? Kto wie, być może c.d.n.

„Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości”. Mark Twain

Czytaj więcej: https://kobietapo30.pl/mark-twain-cytaty-najlepsze-najcelniejsze/
Czasami lepiej się nie odzywać… „Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości”. Mark Twain

Czytaj więcej: https://kobietapo30.pl/mark-twain-cytaty-najlepsze-najcelniejsze/
Czasami lepiej się nie odzywać… „Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości”. Mark Twain

Czytaj więcej: https://kobietapo30.pl/mark-twain-cytaty-najlepsze-najcelniejsze/

2 komentarze:

  1. W dodatku nikt o skutkach, aresztowaniach czy wyliczeniach nie zająknął się wcale, same ogólniki.
    Skoro mocarstwo to i mocarz, tylko jakiego typu?
    Dobrze, że choć pałaców mamy pod dostatkiem, wystarczy odmalować...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiedziałabym, że polityka to ogólniki, a ekonomia to szczególiki. Pośrodku leżą pozostałe sprawy. I machają ogonkami...żeby je postawić na nogi ( odrestaurować). Niejedna restauracja miała miejsce w historii.
      Mocarstwo to mocarstwo-chociaż jest całkiem prawdopodobne, że w efekcie wyjdzie ...doopa z króla. :)

      Usuń